Ние от Bellissimo clinic се грижим за здравето и красотата на нашите пациенти дори в най-малките детайли, поради тази причина днес ще Ви запозная с един малък на вид проблем, който понякога тревожи в голяма степен нашите пациенти – вирусните брадавици.

Обикновени брадавици ( Verrucae vulgares )

Брадавиците са доброкачествени вирусни папиломи, характеризиращи се с разрастване на слоевете на кожата, с неравна и грапава повърхност. Обикновено вирусните брадавици са най-честите папиломни вирусни инфекции у човека и се срещат още от най-древни времена. Засягат и двата пола, във всяка възраст и са разпространени по цял свят. Причиняват се от човешки папиломни вируси ( HPV ) тип 1-4, 26-29, 38, 41 и др.

Клинично могат да бъдат единични или множествени, като могат да са разположени в различни части на тялото:
– по ръце, длани, стъпала ( кокоши трън )
– под нокътната плочка
– лице, клепачи
– по врата и шията
– по лигавицата на устата и гърба на езика

Плоски брадавици ( Verrucae planae)

Причиняват се от HPV тип 3. Срещат се по-често при младежи и деца, бързо се разпространяват по лицето, шията и крайниците. Те са плоски, с кръгла или овална форма, леко надигнати, с гладка повърхност. Цветът им е бледо кафеникав, бледо розов или жълтеникав. Рядко може да настъпи самоизлекуване след месеци или години, като по-често техният брой се увеличава прогресивно.

Предпоставка за тяхното развитие е спад в имунната система, травма, контакт с хора с брадавици, които не са приложили лечение. При появата на брадавици е важно посещение при лекар-дерматолог, тъй като те са от вирусен произход и ние биваме заразни, както за здравата ни кожа, така и хората, които имат контакт с нас ( семейство, приятели ) при ползване на общи бани, санитарни прибори и контакти.

Лечение на обикновени и плоски брадавици:

– лазерно премахване
– третиране с азот
– прилигане на трихлороцетна киселина

Остри кондиломи ( Condylomata acuminate)

Представляват инфекция, причинена най-често от HPV тип 6 и 11, по-рядко 16, 18, 42, появяваща се предимно в зряла възраст, по лигавицата на половите органи и понякога в областта на лигавицата на устната кухина. Предразполагащи фактори са възпалителни процеси в областта на гениталиите, полов контакт и др.

Лечение:

-лазерно премахване
– третиране с трихлороцетна киселина

Нека да обърнем повече внимание на лазерното премахване на брадавици , като по-нов и доказал се с времето метод за лечение с неговите предимства:

– процедурата е безболезнена, тъй като се извършва след поставяне на местна упойка
– целостта на кожата се възстановява бързо
– след процедурата не се изискват специални грижи и санитарни мерки, което ни позволява веднага да се върнем към нормалното ни ежедневие
– постигане на по-бърз краен резултат
– по-малко посещения при лекар
– методът е щадящ и не оставя белези
– може да се извършва целогодишно

Единственото условие е да посетите вашия Дерматолог за преглед и да се усмихнете на кожа без несъвършенства.

д-р Габриела Григорова