Мезотерапията е една от най-популярните процедури в естетичната дерматология, поради бързите и добри резултати, без използването на скалпел.

Мезотерапията представлява инжектиране в горните слоеве на кожата на разтвори от медицински или хомеопатични средства, растителни екстракти, витамини, минерали, аминокиселини и др. Те оказват благоприятно и възстановително действие върху третираните тъкани, което прави метода толкова широко търсен.

За какво се използва Мезотерапия?

– косопад и изтощена или оредяваща коса
– целулит
– пигментни петна
– акне и разширени пори
– като превенция на дехидратацията и страреенето на кожата
– стареене на кожата и фини до умерени бръчки

Кога не се прави Мезотерапия?

– Наличие на автоимунно или психическо заболяване
– Преживени в миналото сериозни анафилактични реакции
– Активни локално-акне, бактериални и вирусни инфекции , напр Херпес
– Пациенти, страдащи от онкологични заболяванияю
– Пациенти с тромбоемболии, прекарали инсулт, страдащи от заболявания на кръвта и сърцето , епилепсия
– По време на лечение с антикоагуланти и медикаменти за сърдечно съдовата система
– Бременност , кърмене и менструация

Нужна ли е подготовка преди Мезотерапията?

– НЕ трябва да бъдат приемани съдоразширяващи медикаменти 24ч преди това.
– Препоръчително е да НЕ бъде правена на гладно, поради риск от прилошаване.

Колко време трае една процедура и кога да очакваме резултат?

Процедурата трае от 15-30 мин . В зависимост от типа кожа, от характера на проблема и от избрания продукт или коктейл от продукти на мезотерапията резултатите са различни . Ефект може да бъде наблюдаван още след първата процедура, но за по-видими резултати е нужен курс от 4 през интервал от 14-30 дни . Поддържащи процедури могат да бъдат направени през няколко месеца.

Болезнена ли е процедурата и има ли странични ефекти?

Повечето пациенти описват болката по време на мезотерапията като поносима, но за по-голям комфорт ще Ви бъде поставен локален обезболяващ крем 30-40 мин преди процедурата.

Страничните ефекти, ако се проявят са леки . Кожата може да се зачерви , да се появят кървонасядания или синини в инжектирания участък ,които са преходни. Възможно е да се появи оток или сърбеж . Тези ефекти са кратки и отшумяват в рамките на няколко дни .

Защо да изберем мезотерапията ?

С напредване на възрастта кръвообращението на кожата се нарушава. Тя се дехидратира , колагеновите влакна в нея се увреждат, костната структура и разпределението на мастната тъкан на лицето също се променят. Водим забързан начин на живот, а вредните фактори на околната среда рядко успяваме да избегнем. В резултат на всички изброени, кожата се отпуска и се появяват бръчки. Мезотерапията е един от най-ефективните и трайни методи за забавяне на този процес. Методът на работа позволява да се инжектират коктейл от вещества , благодарение на които кожата се стяга и заздравява, като същевременно до някъде се предпазва и от нови влияния.

За разлика от много други процедури при мезотерапията инжектирането се прави директно в проблемната зона, което позволява да се прилагат по-високи концентрации от веществата, там където реално има нужда. Подобрява се кръвоснабдяването в проблемните участъци, активира се локално имунната система и премахва увредените тъкани, като същевременно се стимулира регенерацията .

Какво НЕ трябва да се прави след Мезотерапията?

– Процедури , водещи до затопляне на тялото вкл. сауна, слънчеви бани и солариум
– Да се използват кремове и емулсии с ретиноиди.
– Да се приемате следните медикаменти поне няколко дни преди процедурата: Аспирин, Ибупрофен, Омега 3 мастни киселини, Гинко Билоба, Витамин Е, Женшен.
– Ако лесно получавате Херпес, помолете Вашия дерматолог да Ви предпише режим на профилактика с Ацикловир или друг антивирусен продукт.
– Не използвайте грим поне в следващите 2 часа след процедурата.
– Не упражнявайте активни спортове за следващите 48 часа след процедурата.
– Не вземайте душ или вана и не мокрете инжектирания участък до 4-5 часа след процедурата.

Д-р Велислава Томова