Лазерно премахване на кожни образувания

Лазерно лечение на обикновени брадавици:

Брадавиците са доброкачествени вирусни папиломи, характеризиращи се с разрастване на слоевете на кожата, с неравна и грапава повърхност.
Засягат и двата пола, във всяка възраст и са разпространени по цял свят. Причиняват се от човешки папиломни вируси ( HPV ) тип 1-4, 26-29, 38, 41 и др.
Клинично могат да бъдат единични или множествени, като могат да са разположени в различни части на тялото :
- по ръце, длани, стъпала ( кокоши трън )
- под нокътната плочка
- лице, клепачи
- по врата и шията
- по лигавицата на устата и гърба на езика

Лазерно лечение на плоски брадавици:

Причиняват се от HPV тип 3. Срещат се по-често при младежи и деца, бързо се разпространяват по лицето, шията и крайниците. Те са плоски, с кръгла или овална форма, леко надигнати, с гладка повърхност. Цветът им е бледо кафеникав, бледо розов или жълтеникав. Рядко може да настъпи самоизлекуване след месеци или години, като по-често техният брой се увеличава прогресивно.

Лазерно премахване на остри кондиломи (Condylomata acuminate)

Представляват инфекция, причинена най-често от HPV тип 6 и 11, по-рядко 16, 18, 42, появяваща се предимно в зряла възраст, по лигавицата на половите органи и понякога в областта на лигавицата на устната кухина. Предразполагащи фактори са възпалителни процеси в областта на гениталиите, полов контакт и др.

Лазерното премахване на брадавици е по-нов, но доказал се в практиката метод за лечение и неговите предимства са:

- процедурата е безболезнена, тъй като се извършва след поставяне на местна упойка
- целостта на кожата се възстановява бързо
- след процедурата не се изискват специални грижи и санитарни мерки, което ни позволява веднага да се върнем към нормалното ни ежедневие
- постигане на по-бърз краен резултат
- по-малко посещения при лекар
- методът е щадящ и не оставя белези
- може да се извършва целогодишно

Човешки папилома вирус – ваксини и лазерно лечение

Български